5 Ekim 2013 Cumartesi

Lorlu-Sütlü Biber Turşusu

İlk defa deniyorum. Tarifini arkadaşımdan aldım ve  bende pazardan köy biberi almıştım  bugün denedim, sonuç nasıl olacak bilmiyorum, olduktan sonra paylaşırım. Kavanozumun ölçüsüne göre az miktarda denedim.Sanırım 1/2 ölçü kadar biber var.
Malzemeler:
Yarım kilo köy biberi
300 gr kaşar loru ( tatlı lor)
2 çorba kaşığı toz şeker
3 çorba kaşığı kalın tuz
Alabildiği kadar süt (bu kavanoz yaklaşık 1 kilo aldı)
Yapılışı: Biberler güzelce yıkanır ve sap kısımları kesilerek tohumları çıkartılır. Diğer tarafta lor peynirin içine tuz, şeker ve biraz süt ilave edilerek yumuşak bir kıvam elde edilir. Biberlerin içine çok sıkıştırmadan doldurulur. Kavanoza dik olarak sıralanır ve kavanozun tamamı soğuk süt ile doldurulur. (Hazır paket süt)
Ekşiyene kadar serin bir yerde  muhafaza edilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...