29 Aralık 2013 Pazar

DIZMANA tarifi

Geçenlerde bir arkadaşımızda günümüz vardı ve misafir sofrasında  bize dızmana ikramında bulundu. Çok lezzetliydi, meğer evlerinin karşısındaki fırından almış.....Merak ettim nette Dızmana tariflerini incelerken http://tarifdefterinden.blogspot.com/ sitesinde anlaşılır bir tarif buldum ve hemen denedim. Sonuç mükemmel oldu..... Bende sizlerle tarifi paylaşmak istedim. 



DIZMANA
1 adet yaş maya
1,5 su bardağı ılık süt
1 su bardağı ılık su
1 kahve fincanı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
Alabildiği kadar un
Üzeri İçin:
1 yumurta
1 küçük paket krema
2-3 kaşık yoğurt
2-3 kaşık sıvıyağ
1 çay kaşığı tuz
Yapılışı:  Hamur malzemeleri yumuşak bir hamur olacak şekilde yoğrulur. Ben bu malzemeye elimde ölçü olması açısından dolu dolu 18 çorba kaşığı un kullandım. Üzeri örtülerek 1,5 saat mayalandırılr. Küçük parçalar kopartılarak yağlanmış tepsiye birbirine bitişik olarak dizilir. Üzeri için sos malzemeleri iyice karıştırılarak, hamurların üzerine dökülür. Susam serpilerek önceden ısıtılmış fırında 190 derecede üzeri kızarana kadar 30-40 dk. pişirilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...